Kro-tur med Hjortholm: Roskilde - Gershøj

Stig ombord på Hjortholm og tag med på en helt særlig tematur til Gershøj Kro – På turen skal vi smage på lokale råvarer fra Fjordlandet og tag gerne fiskenet eller badetøj med.

Vælg billetter

Turen starter i Roskilde Havn, hvor båden sejler ud på Roskilde Fjord – forbi både Elleore, Bognæs og med udsigt ind til Lejre Vig. Du kan også lytte lydfortællinger om fjordens enestående natur, dens betydning for fuglene og et indblik i livet under vandet. Download nationalparkens app og find ruten ’Sommersejlads i Roskilde Fjord’.

Ved ankomst i Gershøj Havn er der tid til at gå en lille rundtur langs vandet på en spang, forbi Sct. Laurentis kilde og den yndige røde kirke. Hvis I tager fiskenet med er der også mulighed for fange småting fra havnekanten eller tage en badetur ved den lille strand. I kan også tage en tur ud i en af de nye nationalparkkanoer – husk en 20’er til at putte i.

Kl. 15 byder gode folk fra Gershøj Kro jer inden for til Kaffe & Dagens sødt - og en lille bid brød. Gershøj Kro og Strandhotel er et sted med nærvær, ro og ægte landstemning i moderne rammer. Her vægtes høj kvalitet og maden bliver lavet fra bunden med respekt for de friske råvarer. På kroen kan I nyde udsigten over Roskilde Fjord.

Hjortholm bringer herefter alle sikkert hjem igen til Roskilde Havn.

Rederiet Stromma står bag sejladsen med Hjortholm i et tæt samarbejde med VisitFjordlandet og Nationalpark Skjoldungernes Land – med stærk indsats fra gode lokale kræfter på Gershøj Kro og i Gershøj Havn.

Ruten: Roskilde - Gershøj t/r. Varighed i alt: 4 timer.

Afgang kl. 13.00, ankomst i Gershøj 14.00. Kl. 15.00-16.00 kaffe, brød og dagens sødt på Gershøj Kro. Retur til Roskilde kl. 16.00. Turen er slut kl. 17.00.

Voksenbillet: 249 kr.

Børnebillet (u. 12 år): 125 kr.

Børn under 2 år: gratis.

Hjortholm / Strömma Roskilde Havn, Vikingeskibsmuseets mole Vindeboder 12
4000 Roskilde, Danmark

Belépés